RSS

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2017

Αβοκάντο - θρεπτικό εργοστάσιο

Το αβοκάντο μπορεί να είναι λιπαρό αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι βλαβερό για την υγεία.
Στην πραγματικότητα, το αβοκάντο αποτελεί θρεπτικό εργοστάσιο ενέργειας και παρέχει πολλά δυνητικά οφέλη στην υγεία.
Η κρεμώδης υφή του και η πλούσια γεύση του το καθιστούν συχνό συστατικό σε πολλά πιάτα. Είναι γνωστό και ως σημαντικό συστατικό στο μεξικανικό γουακαμόλε.
Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε λιπαρά, το αβοκάντο χρησιμοποιείται επίσης ως υποκατάστατο του κρέατος σε σάντουιτς και σαλάτες.

Όμως τι είναι αυτό που κάνει το αβοκάντο τόσο ωφέλιμο;
 Βιταμίνη Κ που είναι σημαντική για την πήξη του αίματος. Επίσης συνεισφέρει στην στερεότητα των οστών
Φολικό Οξύ, ή βιταμίνη Β9, που είναι σημαντική για την σωστή αναπαραγωγή των κυττάρων και την ανάπτυξη των ιστών
 Βιταμίνη Ε που προστατεύει τους ιστούς ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, και προστατεύει και την καρδιά
Η λουτεΐνη που είναι απαραίτητη για την προστασία των ματιών και της επιδερμίδας


Η βιταμίνη  C που ενισχύει το ανοσοποιητικό και εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες

Η βιταμίνη Β6 που ενισχύει επίσης το ανοσοποιητικό σύστημα, συμμετέχει στις νευρικές λειτουργίες και στην σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

κάλιο βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης του αίματος. Ένα μέτριο αβοκάντο (200 γρ.) παρέχει το 28% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε κάλιο.

 Καροτενοειδή, όπως η γλυκοπατάτα, τα καρότα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά κ.α. Το σημαντικό και διαφορετικό είναι ότι τα καροτενοειδή απορροφούνται καλύτερα από τον οργανισμό σε συνδυασμό με το λίπος. Έτσι, τα αβοκάντο έχουν καλύτερη απορρόφηση καροτενοειδών σε σύγκριση με άλλα λαχανικά τα οποία θα πρέπει να τα καταναλώνουμε σε συνδυασμό με άλλες τροφές που περιέχουν λιπαρά, για την καλύτερη απορρόφησή τους. Επιπλέον, το αβοκάντο όχι μόνο συμβάλει στην απορρόφηση των καροτενοειδών αλλά βελτιώνει τη μετατροπή των συγκεκριμένων καροτενοειδών (σημαντικότερο το β-καροτένιο) σε ενεργό βιταμίνη Α. 

Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr
Σε περίπτωση αναδημοσίευσης αυτού του άρθρου, ο παραπάνω σύνδεσμος ΠΡΕΠΕΙ να είναι ενεργός και ΔΕΝ επιτρέπεται να αφαιρεθεί.
Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr
Σε περίπτωση αναδημοσίευσης αυτού του άρθρου, ο παραπάνω σύνδεσμος ΠΡΕΠΕΙ να είναι ενεργός και ΔΕΝ επιτρέπεται να αφαιρεθεί.

Υγιεινά λιπαρά: τα λιπαρά αποτελούν περίπου τα τρία τέταρτα των θερμίδων ενός αβοκάντο. Τα περισσότερα είναι μονοακόρεστα λιπαρά με τη μορφή ολειξού οξέως. Τα μονοακόρεστα λιπαρά θεωρούνται καλά λιπαρά, που μειώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης στο αίμα και περιορίζουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιοπάθειας. Επιπλέον, περιέχει 2,7 γρ. πολυακόρεστα λιπαρά (ω-6 και ω-3 λιπαρά οξέα) και 3,2 γρ. κορεσμένα λιπαρά οξέα.
Πηγή: http://www.mydiatrofi.gr
Σε περίπτωση αναδημοσίευσης αυτού του άρθρου, ο παραπάνω σύνδεσμος ΠΡΕΠΕΙ να είναι ενεργός και ΔΕΝ επιτρέπεται να αφαιρεθεί.
Πρωτεΐνη: ένα μέσο αβοκάντο περιέχει περίπου 4 γραμμάρια πρωτεΐνης, που είναι πολύ περισσότερη από αυτήν των περισσότερων άλλων φρούτων.
Ζάχαρη: Το πλούσιο σε σάκχαρα περιεχόμενο του αβοκάντο είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλα φρούτα. Μισό αβοκάντο περιέχει σχεδόν 0.2 g γραμμάρια ζάχαρης.
Διατροφικές ίνες: ένα μεσαίο αβοκάντο περιέχει 11 γραμμάρια ινών, που πλησιάζει τη μισή από την καθημερινή συνιστώμενη ελάχιστη πρόσληψη.

Οφέλη στην υγεία

Εκτός του ότι είναι καλή πηγή ινών και βιταμινών, έρευνες δείχνουν ότι μπορεί ενδεχομένως να υπάρχουν άλλα οφέλη, όπως η μείωση της χοληστερόλης, του διαβήτη, το χαμηλότερο σωματικό βάρος και η πρόληψη του καρκίνου.
Το αβοκάντο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της χοληστερόλης
Έρευνες υποδεικνύουν ότι η κατανάλωση αβοκάντο θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων κακής χοληστερόλης. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Archives of Medical Research ανακάλυψε ότι η διατροφή που περιέχει αβοκάντο μπορεί να βελτιώσει το λιπιδαιμικό προφίλ σε υγιείς ανθρώπους και ιδιαίτερα σε ασθενείς με ελαφριά αυξημένη χοληστερόλη, ακόμα και αν έχουν υψηλά τριγλυκερίδια.
Μετά από μια εβδομάδα υιοθέτησης της διατροφής που ήταν εμπλουτισμένη με αβοκάντο, οι ασθενείς εμφάνισαν 22% μείωση στην κακή χοληστερόλη και στα τριγλυκερίδια και 11% αύξηση στην καλή χοληστερόλη.
Το αβοκάντο μπορεί πιθανόν να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη, εγκεφαλικού και στεφανιαίας νόσου
Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrition Journal αξιολόγησε τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης αβοκάντο και του μεταβολικού συνδρόμου.
Οι επιστήμονες κατέληξαν ότι η κατανάλωση αβοκάντο συνδέεται με βελτιωμένη ποιότητα διατροφής, πρόσληψη θρεπτικών ουσιών και μειωμένο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου.
Το αβοκάντο μπορεί  να προάγει τον υγιή Δείκτη Μάζας Σώματος
Η ίδια έρευνα ανακάλυψε επίσης ότι άνθρωποι που κατανάλωναν αβοκάντο ήταν πιο πιθανό να έχουν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος και περίμετρο μέσης.
Το αβοκάντο μπορεί  να βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου
Τα αβοκάντο είναι πλούσιο σε φυτοχημικές ουσίες οι οποίες, όπως έχει αναφερθεί, βοηθούν στην πρόληψη της εμφάνισης ορισμένων ειδών καρκίνου.
Ομάδα επιστημόνων που μελέτησε τα χημικοθεραπευτικά χαρακτηριστικά του αβοκάντο κατέληξε ότι τα φυτοχημικά του αβοκάντο, μπορεί ενδεχομένως να προσφέρουν θετική διατροφική στρατηγική στην πρόληψη του καρκίνου.

Κίνδυνοι

Παρόλο που είναι πολύ σπάνιο να συμβεί, υπάρχει αλλεργία στο αβοκάντο.
Είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας αν αρχίσετε να εμφανίζετε δυσάρεστες παρενέργειες μετά την κατανάλωση αβοκάντο.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου