RSS

Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017

Γλιστρίδα-αντράκλα, ένα θεραπευτικό φυτό


Διατροφική αξία γλιστρίδας
Ποσότητα ανά 
Θερμίδες (kcal) 20
Λιπίδιο 0,4 g
Χοληστερόλη 0 mg
Νάτριο 45 mg
Κάλιο 494 mg
Υδατάνθρακες 3,4 g
Πρωτεΐνη 2 g
Βιταμίνη A1.320 IUΒιταμίνη C21 mg
Ασβέστιο65 mgΣίδηρος2 mg
Βιταμίνη D0 IUΒιταμίνη B60,1 mg
Βιταμίνη B120 µgΜαγνήσιο68 mg

Επιπλέον, έχει καροτίνη, βιταμίνη C και μέταλλα όπως Μαγνήσιο, Μαγγάνιο,Κάλιο, Σίδηρο και Ασβέστιο. Περιέχει δε, σε μικρές ποσότητες βιταμίνες B1, B2,B3, Χαλκό, Φυλλικό οξύ και Φώσφορο.

100 γρ γλιστρίδας περιέχουν 400 χιλιοστογραμμάρια Ω3 φυτικού λιπαρού οξέος που συναντάται στο φυτικό βασίλειο και ονομάζεται άλφα-λινολεϊνικό ή LΝΑ – διαθέτει δηλαδή δεκαπέντε φορές περισσότερα ωμέγα-3 από ό,τι τα περισσότερα μαρούλια που κυκλοφορούν στο εμπόριο.
Μια μερίδα γλιστρίδες καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες σε βιταμίνη Ε και γλουταθειόνη – ισχυρό αντιοξειδωτικό. Ως γνωστό η βιταμίνη Ε και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα προστατεύουν πιθανώς από τον καρκίνο, τις καρδιοπάθειεςς και τις φλεγμονώδεις παθήσεις.
Περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, χαλκό, βιταμίνη Α, C, B και καροτενοειδή.
Η γλιστρίδα είναι ιδανική ως τονωτικό, σταματάει τον πονοκέφαλο που προκύπτει από δίψα ή ζέστη, αλλά και την ίδια την δίψα βάζοντας 2-3 φύλλα κάτω από τη γλώσσα. Επίσης, κοπανισμένη, χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση εγκαυμάτων.
Αρνητικό της γλιστρίδας το γεγονός ότι είχε αντί-αφροδισιακή δράση. Ο Διοσκουρίδης το χρησιμοποιούσε και ως κατευναστικό της ερωτικής διάθεσης (και όπως έλεγε, “ένα γιατρικό για την αποφυγή της μοιχείας”).
Σύμμαχος της υγείας 

Η γλιστρίδα θεωρείται ζιζάνιο και όλοι την ξεπατώνουν και την πετάνε τη στιγμή που έχουν έναν θησαυρό στον κήπο τους. Κατ’ αρχήν να πούμε ότι τα 100 γραμμάρια έχουν μόνο 16 θερμίδες που σημαίνει ότι έχουν πολύ χαμηλό θερμιδικό φορτίο, άρα συμφέρει να τα καταναλώσουμε από άποψη βάρους. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι αποτελεί την αρχόντισσα των Ω3 λιπαρών οξέων και συναγωνίζεται τα ψάρια οπότε είναι ένα καλό συμπλήρωμα μέσα στην εβδομάδα για να την προσθέσουμε στα γεύματά μας και να ενισχύσουμε την πρόσληψη Ω3 . Καταναλώνοντας γλιστρίδα μπορούμε να μειώσουμε τον κίνδυνο για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο. Επίσης, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης αυτισμού και αναπτυξιακών παθήσεων στα παιδιά, αποτελεί ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες, ενώ βοηθάει και στην πρόληψη της αρθρίτιδας και της νόσου Αλτσχάιμερ»,  μεταξύ άλλων, καλύτερα η γλιστρίδα να καταναλώνεται φρέσκια, αφού με αυτό τον τρόπο διατηρεί όλα τα οργανοληπτικά συστατικά της.
Γαστρονομία: ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ

Για τους γαστρονόμους η γλιστρίδα είναι ένα υπέροχο ορεκτικό (ανοίγει την όρεξη) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ποικίλους τρόπους. Έχει γεύση αλμυρόξινη όταν είναι ωμό και βρασμένο έχει την γεύση των χόρτων.
 Οι παλαιότεροι τη χρησιμοποιούσαν ως συμπληρωματικό στις σαλάτες. Από εκεί και πέρα γνωρίζοντας τη διατροφική του αξία έχουμε προχωρήσει σε πολλές παρασκευές. Σε κάθε περίπτωση η ευεργετική της επίδραση στην υγεία είναι μεγάλη .
– Παλαιά στην Κρήτη καταναλωνόταν ωμή με ξίδι και ήταν δροσιστική και δημοφιλής. Απαλλάσσει το συκώτι από υπεραιμία γι αυτό και λέγανε«γλιστρίδα και νερό συκώτι δροσερό».

Λόγω των θεραπευτικών του ιδιοτήτων, το φυτό έχει χρησιμοποιηθεί ως:
– Αναλγητικό/Παυσίπονο
– Aντι-αιμορραγικό
– Τονωτικό
– Διουρητικό
– Λύση για την αρθρίτιδα,
– Τους πονοκεφάλους και
– Τα προβλήματα με δόντια και ούλα. 
Κατέχοντας μια υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και ελαφρώς όξινη γεύση που θυμίζει φρέσκο σπανάκι, η αντράκλα μπορεί να καταναλωθεί ωμή ή μαγειρεμένη και είναι μια άριστη επιλογή για να προστεθεί στη σαλάτα σας. Το καλύτερο είναι ότι αυτή η εξαιρετικά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τροφή μπορεί να καλλιεργηθεί στο σπίτι κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, διευκολύνοντας έτσι την κατανάλωση της.

 Συνταγή για τουρσί  με γλιστρίδα

Υλικά
  • Μια γενναιόδωρη μερίδα της γλιστρίδας 
  • 3 σκελίδες σκόρδο 
  • Ξύδι μηλίτη 
  • 10 κόκκους μαύρο πιπέρι 
Διαδικασία
Πλύνετε τα κοτσάνια και τα φύλλα της αντράκλας. 
Κόψετε σε κομμάτια 2,5 εκατοστών και τα βάλτε τα σε ένα γυάλινο βάζο. 
Προσθέστε το ψιλοκομμένο σκόρδο και το ολόκληρο πιπέρι. 
Στη συνέχεια ρίχνετε το μηλόξυδο (αρκετό για να καλύψει) και κλείστε το βάζο.  
Αποθηκεύστε στο ψυγείο για δύο εβδομάδες.
Μετά από αυτό το χρονικό διάστημα, η κονσέρβα – τουρσί αντράκλας είναι έτοιμη για κατανάλωση. 

0 коммент.:

Δημοσίευση σχολίου